Mamak metro ihalesi yeniden yapıldı: 187 milyar Euro düşük teklif geldi

Mamak metro çizgisi ihalesi yine yapıldı. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı (ABB) Mansur Yavaş, ”575 milyon euroya razı olmadık, Ankaralıların hakkını savunduk. İhaleyi revize ettik, ikinci çeşitte 187 milyon euro daha az teklif aldık. Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) sınırı ihalesinde sağladığımız tasarruf, halkımızın parasını gözeten idare anlayışımızın en somut göstergesi. Ankara için şeffaf ve akılcı idare kazandırıyor” dedi.

ABB, başşehrin metro ağını genişletmek üzere çalışmalarını sürdürüyor. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile Fransız Kalkınma Ajansı’nca finanse edilmesi planlanan ”A1 (Ankaray) Sınırı Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Çizgisinin İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşi” için ikinci sefer ihale yapıldı.

İlk ihalede en düşük 575,1 milyon euro teklif verilirken, 22 Kasım Cuma günü gerçekleşen ikinci ihalede 387,8 milyon euro teklif alındı. İki ihale ortasındaki en uygun tekliflerin farkı 187, 3 milyon euroyu buluyor. İkinci ihalede en uygun teklifi, 387,8 milyon euro ile Gülermak Ağır Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.Ş. verdi. 10 ay ortayla gerçekleştirilen iki ihale sonunda Mamak Metrosu’nda belediyenin kârı 6,7 milyar Türk lirası oldu.

15 Ocak 2024’teki birinci ihalede ön yeterlilik kriterlerini sağlayan 9 firma ortasından 5’i teklif vermiş, ABB Başkanı Mansur Yavaş, kamu faydasını gözeterek, ”Yüksek sayılar nedeniyle ihaleyi iptal ettiklerini” açıklamıştı. ABB, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın ihale kurallarına nazaran 22 Kasım 2024’te ikinci sefer ihale gerçekleştirdi. İhale çalışmaları kapsamında “daha rekabetçi tekliflerin temin edilmesi” hedeflendi. Bu bağlamda; ”yaklaşık maliyetin güncellenmesi, iştirak kurallarının yine belirlenmesi, iştirakin tek ve çoklu biçimde iş iştirakine imkân vermesine yönelik ciro, iş bitirme bedeli ile yüzdelerinde zamansal ve oransal revizyonlar gerçekleştirilmesi” süreçleri yürütüldü. Mukavele para ünitesinin Türk lirası olarak değiştirilmesi ve fiyat farkının verilmesi üzere kimi değişiklikler de yapıldı.

15 Ocak 2024’teki birinci ihalede en uygun teklif 575 milyon 141 bin 666,90 Euro’ydu. 22 Kasım 2024’teki ikinci ihalede en uygun 387 milyon 850 bin 699,60 Euro teklif alındı. 10 ay sonra iki ihale ortasındaki fark 187 milyon 290 bin 967,30 Euro olarak hesaplanırken, Ankara’nın 6,7 milyar Türk lirası ABB’nin kasasında kalmış olacak.

Teklifler, İhale Kurulu tarafından pahalandırılacak. Hazırlanacak olan İhale Kıymetlendirme Raporu ise Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası tarafından ”uygun görüş” verildikten sonra firmalara gerekli bildirimler yapılacak.

7,46 KİLOMETRE 8 İSTASYON

Dikimevi–Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Sınırı İmal İşi kapsamında; çizgi uzunluğunun yaklaşık 7,46 km, istasyon sayısının 8 adet, peron uzunluğunun 90 metre, çizginin tamamının yeraltında olması ve işin müddetinin 3,5 yıl olması planlanıyor.

YAVAŞ: ANKARA İÇİN ŞEFFAF VE AKILCI İDARE KAZANDIRIYOR

ABB Başkanı Mansur Yavaş da ihaleyle ilgili toplumsal medya hesabından yaptığı paylaşımda: “75 milyon euroya razı olmadık, Ankaralıların hakkını savunduk. İhaleyi revize ettik, ikinci çeşitte 187 milyon euro daha az teklif aldık. Dikimevi-Natoyolu (Mamak Metrosu) sınırı ihalesinde sağladığımız tasarruf, halkımızın parasını gözeten idare anlayışımızın en somut göstergesi. Ankara için şeffaf ve akılcı idare kazandırıyor” dedi.

(ANKA HABER AJANSI)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir